بررسی تخصصی گوشی ستیو
نوشته شده توسط : پرهام

 

 

 

مروری بر گوشی Sony Ericsson Satio

 

سونی اریکسون پیش از این هم نشان داده بود از نبرد ها هیچ هراسی ندارد و می تواند گوشی هایی تولید کنند که بهترین گوشی رده خودشان باشند. هنوز هم هوادارانی هستند که آن روزهای خوب را به یاد می آورند و دوست دارند محصول خارق العاده دیگری از شرکت دوست داشتنی شان ببینند.

نگاهی به گوشی های Sony Ericsson XPERIA X1 و Satio نشان می دهد که سال پیش آنها چه کارهای بزرگی انجام داده اند. برترین گوشی Cybershot یعنی C905 و یک واکمن همه کاره از این شرکت یعنی W995 هم به قدر کافی متقاعد کننده بودند اما هیچ یک از آنها اعتباری را به کارنامه شرکتی که همیشه جز پیشروان فناوری گوشی های موبایل بوده است برنگرداند.

بنابراین سونی اریکسون با ارائه گوشی هایی چون Satio ، Aino و به کارگیری  سیستم عامل هایی چون سیمبین و آندروید به دنبال بازگشتن به  میان پیشروان بازار است.البته باید به ادامه کار شرکت بر روی چنین گوشی هایی تردید داشت . Satio امکانات و قابلیت های بسیار قابل توجهی چون صفحه نمایش تمام لمسی ، سیستم عامل سیمبین و دوربین 12 مگاپیکسلی عرضه می کند. اما نباید انتظار داشت که Satio بتواند در  رقابت با سایر گوشی های پیشرفته بازار تمام بار این رقابت را به تنهایی به دوش بکشد.

 

 

 

 

اما خوب می دانیم که Satio آماده ورود به عرصه رقابت است. بهترین گوشی دوربین دار سونی اریکسون  که بهترین گوشی هوشمند آن هم به شمار می رود ، هدف مشخصی دارد و آن بازگشت خوب سرمایه است. سونی اریکسون به ابزارهای جدیدی نیاز دارد و به همین دلیل باید Sony Ericsson Satio  به ابزاری پرفروش بدل شود.

 

ویژگی های کلیدی

 

  • صفحه نمایش تمام لمسی مقاومتی با اندازه 3/5 اینچی و قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ و پشتیبانی از رزولوشن 640 x 360 پیکسل
  • دوربین 12 مگاپیکسلی بسیار پیشرفته با فوکوس خودکار
  • فلاش های LED و زنون و محافظ  لنز اکتیو
  • فیلمبرداری با رزولوشن VGA و نرخ 30 فریم بر ثانیه
  • سیستم عامل سیمبین 9.4 به همراه رابط کاربری ویرایش پنجم S60 ، به همراه صفحه اصلی و منوی چندرسانه ای اختصاصی سونی اریکسون
  • پردازنده 600 مگاهرتزی ARM Cortex-A8 و شتاب دهنده اختصاصی گرافیکی  PowerVR SGX و 256 مگابایت RAM
  • پشتیبانی چهاربانده از GSM
  • پشتیبانی از 3G و HSDPA با سرعت 7.2 مگابیت بر ثانیه و HSUPA با سرعت 3.6 مگابیت بر ثانیه
  • پشتیبانی از Wi-Fi و GPS با عملکرد A-GPS
  • اسلات کارت حافظه microSD(با قابلیت پشتیبانی تا 32 گیگابایت)
  • سنسور شتاب سنج
  • خروجی تلویزیون
  • رادیو FM استریو با RDS
  • USB و بلوتوث استریو v2.0
  • پشتیبانی کامل مرورگر وب از فایل های فلش
  • نرم افزار مقصدیابی Wisepilot
  • مرورگر اسناد آفیس

 

نقاط ضعف اصلی

 

  • قدرت فلاش زنون به اندازه کافی نیست
  • رابط کاربری ویرایش پنجم S60 بهترین رابط در رده خود نیست
  • فقدان سوکت صوتی 3/5 میلی متری و پورت USB استاندارد
  • عدم پشتیبانی از فرمت های ویدیوییDivX/XviD
  • عدم پشتیبانی از شماره گیری صوتی یا هوشمند
  • با مشاهده ویدیوهای فلش در مرورگر حافظه RAM به سرعت پر می شود
  • عدم امکان ویرایش فایل های آفیس( که البته با پرداخت هزینه ای اضافی ممکن می شود)
  • عدم وجود اسپیکرهای استریو
  • عدم وجود قطب نمای مغناطیسی(مغناطیس سنج)

با نگاه مختصری به جزئیات لیست های بالا، در خواهید یافت که این گوشی تقریبا تمامی امکانات مورد نیاز شما را ارائه می دهد اما تفاوت یک گوشی متوسط و معمولی با یک گوشی موفق و پیشرفته به کارآیی هایی برمیگردد که آن گوشی از خود نشان خواهد داد. با استفاده از رابط کاربری لمسی سیمبین که می توان آنرا یکی از کم کاربردترین سیستم عامل های موجود در بازار دانست ، کار کمی سخت می شود.

 

 

 

 

رقابت در بخش گوشی های حرفه ای، همواره سخت است و سونی اریکسون  هم بدون تجهیزات وارد مبارزه نشده است. Satio چیزهای زیادی در آستین دارد و می خواهد به دنیا نشان دهد که واقعا گوشی با ارزشی است. در این بررسی اسرار آن را برای شما فاش خواهیم ساخت پس در ادامه و در بخش طراحی گوشی با ما همراه شوید.

 

محتویات جعبه

 

Sony Ericsson Satio   جعبه کوچکی دارد که ما را در مورد وجود لوازم جانبی کافی به همراه گوشی با تردید مواجه می کند.

اما نگرانی ما بی اساس است. در این جعبه اکثر لوازم مورد نیاز بیشتر کاربران یافت می شود. غیر از خود گوشی ، یک شارژر ، یک کتابچه راهنما و یک کابل USB برای اتصال گوشی به کامپیوتر در این جعبه وجود دارد.قلمی هم به همراه گوشی عرضه می شود اما ما به ندرت آن را از دورن جعبه خارج کردیم.

 

 

  

 

متاسفانه هدست های گوشی بسیار ساده هستند.یک هندزفری یک تکه به ما تحویل داده شد که یکی از بزرگترین نقص های Satio را به رخ می کشید:فقدان سوکت صوتی 3/5 میلی متری استاندارد .

به دلایلی معتقدیم که محتویات جعبه به بازار هدف وابسته است  و به کاربران خوش شانس تر ممکن است که هدستی دوتکه با یک مبدل سوکت 3/5 میلی متری یا حتی یک کابل خروجی تلویزیون عرضه شود.

مشخصا از عرضه شدن یک کارت حافظه 8 گیگابایتی microSD به همراه گوشی ،مثل ما خوشحال خواهید شد. نرم افزار همگام سازی Satio  روی کارت حافظه قرار گرفته است و تنها کار لازم اتصال گوشی از طریق USB به کامپیوتر و نصب نرم افزار است.

و در آخر باید به راهنما های شروع سریعی اشاره کنیم که در داخل جعبه قرار گرفته اند تا در صورت نیاز به دانستن نحوه کار کردن با گوشی به آنها رجوع کنید.

با ابعاد 13*55*112  میلی متری Sony Ericsson Satio  تقریبا در اغلب جیب ها بدون هیچ مشکلی جای می گیرد. شاید ابعاد آن به حدی نباشد که آنرا فشرده و کوچک بدانیم ، اما صفحه نمایش 3/5 اینچی دلیل خوبی برای این امر در اختیار ما می گذارد. قطر گوشی در قسمت دوربین هم تقریبا همان چیزی است که باید از یک دوربین  12 مگاپیکسلی انتظار داشته باشید.

حتی با وزن 126 گرمی هم گوشی بخوبی محکم است. و علاوه بر آن کار کردن با گوشی بسیار آسان است و با یک انگشت می توان به اغلب قابلیت ها دست پیدا کرد. محافظ لنز اکتیو و کنترل های مفید دوربین هم بسیار کاربر پسند ساخته شده اند.

 

طراحی

 

Sony Ericsson Satio  در سه رنگ مشکی ، نقره ای و قرمز عرضه می شود. از نسخه مشکی رنگ گوشی در بررسی اولیه آن استفاده کردیم و باید بپذیریم که رنگ قرمز آن هم بسیار جذاب و زیباست. گمان می کنیم آنها تغییراتی روی پلاستیک براق قرمز رنگ صورت داده اند تا کمی زنانه تر به نظر بیاید .

تقریبا تمامی بدنه Satio از پلاستیک ساخته شده است که در کل خوب به نظر می رسد اما ما ترجیح می دادیم که در بدنه آن از فلز هم استفاده شود. البته می توان کاربرد این ماده(که کاملا هم با کیفیت است) برای کاهش وزن گوشی قابل قبول است.

بیشتر نمای جلویی گوشی بوسیله صفحه نمایش لمسی 3/5 اینچی که قابلیت پشتیبانی از رزولوشن360*640 پیکسل را دارد ، اشغال شده است . این صفحه نمایش مقاومتی می تواند تا 16 میلیون رنگ را نمایش دهد و بدون شک می توان آنرا یکی از نقاط برجسته گوشی دانست. کیفیت تصویر فوق العاده ، روشنایی باورنکردنی و کنتراست عالی باعث می شود که تصاویری زنده را در این صفحه نمایش شاهد باشیم.

 

 

صفحه نمایش های مقاومتی به اندکی فشار بیشتر برای ثبت یک دستور نیاز دارند.  پاسخدهی صفحه نمایش Satio خوب است و نیازی نیست آنرا طوری فشار دهید که انگار زندگی تان بدان وابسته است ! حساسیت این صفحه نمایش  به اندازه صفحه نمایش های خازنی نیست اما می توانید از این صفحه نمایش توسط قلم یا دستکش هم استفاده کنید.

خوانایی صفحه نمایش در برابر آفتاب قابل تحسین است اما میزان این خوانایی به اندازه Nokia N97 نیست. حتی در شدیدترین تابش نور آفتاب هم می توانید زاویه ای برای کار کردن با گوشی بیابید. سونی اریکسون  در این بخش جز پیشتازان بازار نیست اما چیزی هم از آنها کم ندارد.

در زیر صفحه نمایش سه کلید سخت افزاری قرار گرفته اند و دوربین ثانویه مخصوص تماس های ویدیویی ، سنسور محدود کننده نور و خروجی صدای مخاطب در بالای صفحه نمایش جا داده شده اند. یک سنسور نزدیکی هم در گوشی تعبیه شده است تا با نزدیک کردن گوشی به گوش تان در هنگام مکالمه ، صفحه نمایش خاموش شود. کلیدهای سخت افزاری کمی باریک هستند اما هنوز هم به راحتی قابل استفاده اند. این کلیدها بازخورد خوبی دارند و شکل آنها به خوبی با طراحی کلی گوشی سازگاری داده شده است.

کنترل های اصلی Satio کلیدهای آغاز و پایان تماس هستند که در دو طرف کلید منو قرار داده شده اند. مثل سایر گوشی های پیشین سیمبین ، با فشردن و نگاه داشتن کلید منو ، Task Manager گوشی اجرا می شود .

 

 

 

در کناره سمت چپ Sony Ericsson Satio  کلید قفل صفحه نمایش ، پورت ارتباطی اختصاصی  و اسلات کارت حافظه microSD قرار گرفته اند.نبود سوکت صوتی 3/5 میلی متری استاندارد و پورت microUSB از جزئیات کوچکی است که از کاربر پسند بودن Satio کاسته اند.

 

 

 

حداقل اسلات کارت حافظه یک پوشش محافظ پلاستیکی دارد  تا از نفوذ غبار به آن جلوگیری نماید. علاوه بر این، Satio یکی دیگر از گوشی های سونی اریکسون است که دیگر از کارت حافظه Memory Stick استفاده نمی کند. Satio براحتی می تواند با کارت های حافظه 16 گیگابایتی کار کند پس می توان تحول صورت گرفته در این بخش را بی همتا دانست.

در سمت راست گوشی هم چندین کنترل به چشم می خورد. سه کنترلی که در قسمت پایینی گوشی قرار گرفته اند ، کنترل های مرتبط با دوربین هستند. کلید شاتر بازخورد بسیار خوبی دارد که از فشار کوچکی برای فوکوس خودکار استفاده می کند . کلید مخصوصی برای تغییر حالت دوربین بین عکاسی و فیلمبرداری تعبیه شده است و آخرین کلید،  کلید اختصاصی گالری است. کلیدهای تنظیم صدا هم در بخش بالایی این سمت قرار گرفته اند و آنها هم چندان با کارکردهای عکاسی بی ارتباط نیستند چراکه بعنوان کلیدهای کنترل بزرگنمایی از آنها استفاده می شود.

 

 

 

 

کلید خاموش / روشن گوشی در بالای آن قرار گرفته است و در کنار اسپیکر آن قرار دارد. مثل سایر گوشی های سیمبین می توانید از این کلید برای تغییر پروفایل های گوشی هم استفاده کنید.

 

 

 

تنها چیزی که در کناره پایینی گوشی قرار گرفته است ، روزنه مخصوص بند گوشی است.

 

 

پشت گوشی Sony Ericsson Satio  جنبه ای دیگر از آن را به نمایش می گذارد. دوربین 12 مگاپیکسلی گوشی در زیر یک محافظ زیبا و شیک قرار گرفته است و به هر دوی فلاش های زنون و LED مجهز است. استفاده از فلاش های دوگانه باعث می شود که Satio در مکان های کم نور بتواند هم به عکاسی و هم به فیلمبرداری بپردازد. روزنه هایی هم در اطراف لنز دوربین به چشم می خورند که به نظر می رسد نوعی سنسور نوری هستند.

 


EgyUp 4 upload pic and wallpapers

:: بازدید از این مطلب : 480
|
امتیاز مطلب : 37
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 اسفند 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: